04 september, 2016

Testat matkasse från Hemköp



Det är så roligt att testa nya saker och en av dem är att få testa matkassar. Hemköp mailade och undrade om jag var intresserad och ja tackade ja till att testa en vardags eller vegetarisk. De fick välja vilken de ville skicka till mig. Så jag fick den vegetariska kassen från Hemköp.

Allt i kassen kändes fint och fräscht. Inte så mycket plast kring grönsakerna vilket jag gillar då vi konsumenter håller på att plasta ihjäl oss. Kanske skulle jag kunnat uppskatta att få morötter från årets säsong dock då de snabbt blev lite slaka och svårare att skala. Avokadosarna kändes hårda men var helt perfekta när jag skulle använda dem. Bra där!

Min sambo och jag tyckte mycket om alla 3 rätterna. Maten kändes inspirerande och får en 4 av 5 av oss. Smakerna var mycket bra. Dock kanske jag som van matlagare hade kunnat tänkt mig lite mera innovativa recept. Enda lilla saken, tidsangivelsen för att tillreda kändes lite optimistisk. Det tar tid att hacka och skära när det är mycket grönsaker. Lite för lång tid för någon som har barn som skriker eller mycket annat för sig som jag själv och behöver få vardagsmaten snabbare på bordet.

Bra var de tips om att maten går att frysa. Kan vi alla få andra och oss själva att kasta mindre mat är det en mycket bra sak.

Återkommer med recepten i veckan.

Fakta om matkasse från Hemköp

  • Matkassarna är helt nylanserade från 1 augusti. 
  • De finns i 5 varianter: Vardagskassen, Barnkassen och Vegetariska kassen, varav de första två även som laktosfria. 
  • Varje matkasse innehåller tre till fyra rätter för fyra personer vardera och är fullastade med goda råvaror och recept. 
  • Den matkasse vi valde kostar 395 kr. 
  • Matkassarna kan beställas i Sundsvall, Gävle, Uppsala, Stockholm, Västerås, Örebro, Eskilstuna, Nyköping, Norrköping samt Linköping.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...