01 september, 2016

En marin födelsedagsfest


Vilken himla tur att jag fick klänningen av en underbar vän bara någon timme före festen. Hon gav mig lite saker hon inte kunde ha och jag tänkte att jag tar hem och testar om de passar. Med en egen klänning som var på tok för liten...sommarens alla glassar hade satt sina spår, var detta en otrolig räddning. Tack fina S! Till detta satte jag på mig ett par extremt högklackade röda sidensandaletter med rosetter bakpå. Några pärlor..Kände mig superfin! Sötaste mannen hade jag med mig också, min fine sambo. 


Vilken stämning på bryggan nedanför kastellet i Koskjulet på Kastellholmen. Ångbåtarna swishade förbi oss och vi hade utsikt över Gröna Lund. Lite senare på kvällen placerades bekväma fåtöljer med filtar ut vid vattnet och när man ville ta en paus var det fint att sitta och njuta av utsikt på Grönan och stearinljusets sken. Att festen gick i den marina stilen är inte att ta miste på. Och tur med vädret hade vi.


Bord i vitt och blått. På placeringskorten satt rosetter med tjärdoftande kraftigt snöre. Man kunde njuta med alla sinnen. 



Catering Annorlunda hade fixat maten. Bra jobbat. Allt var mycket gott och fint!



En kul och annorlunda variant av SOS, Smör ost och sill där gubbröra serveras i en ansjovisburk. Boxholms kryddost och Västerbottensost som tillbehör. Annat som serverades till var god potatis och smörstekt knäckebröd. Fett knäcke men väldigt gott. Hela tallriken var rolig inspiration.



En jättefin kalventrecôte. Vet inte hur Annorlunda burit sig åt att servera så många personer, en perfekt rosa stekt köttbit. Bästa på tallriken var dock de små ugnsbakade cocktailtomaterna. 


Sött slut med kola paj och syrliga vinbär. Enkelt och mycket gott!

Efter det var det dans. Mycket dans blev det...och avslutningsvis en korv med bröd ute på bryggan. Vilken fantastisk fest!!!

Helt slut spankulerade vi hem på trötta fötter.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...