12 augusti, 2016

Vattenmelonsallad med mynta och lime



Vattenmelon är väldigt gott och det går att göra mycket med den. Jag kommer ihåg en gång då jag skar ut en stor fågel i vattenmelonen. Hela ena sidan stack jag full med små spett med olika melonbita och frukter så att den fick en vacker stjärt. Tyvärr har jag ingen bild på den men den lever kvar i minnet.

Här har jag inspirerats av en vän som gjorde den här typen sallad. Kommer inte ihåg exakt vad som var i men den här varianten blev mycket god. Om salladen serveras till något grillat kan man ev ta lite flingsalt på. Men bara mycket lite. 

Vattenmelonsallad

Vattenmelon, tärnad
Jordgubbar, skivade
skalet och saft av lime
repa av blad av mynta
ev någon gnutta flingsalt 

1 kommentar:

Greyerzer sa...

Trevlig sallad! Jag tycker att det är jättesvårt att göra slut på en vattenmelon. Här är ett recept på kall melonsoppa som jag hittade i en lärobok för blivande kockar: http://prinsessornaskokbok.blogspot.de/2012/07/melonsoppa.html
Tyvärr gillar min gubbe inte kalla soppor...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...