15 mars, 2016

Vad är matmaffian



Matmaffian...visst låter det maffigt. Sedan snart ett år är jag en del av styrelsen för Matmaffian. Föreningen Matmaffian eller Sveriges matskribenters förening grundades ursprungligen av Tore Wretman. Föreningen är till för den som i sitt yrke sprider information om mat och/eller dryck i text eller bild. Matmaffian var mycket striktare för några år sedan men har öppnat upp för bloggare, fotografer mfl. Alltså fick jag frågan någon gång under april/maj om jag skulle vilja sitta med i styrelsen. Tror att jag blev medlem något tidigare.

Det är verkligen ett bra nätverk med mycket kompetenta och namnkunniga människor inom matbranschen. Under året arrangerar styrelsen olika aktiviteter. I övrigt kan den som vill nå medlemmarna med information köpa listan med medlemmarnas uppgifter.

Är du intresserad av att komma i kontakt med oss får du gärna höra av dig till mig.
Här finns lite mer kort info om Matmaffian och styrelsen.

#15 #blogg100

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...