03 mars, 2016

Spännande besök i industriområde i Malmö

Ibland hittar man små guldkorn i vardagen. Att besöka Delikatessbolagen i Malmö var ett sådant. Mitt inne på ett industriområde fanns en charkbutik med allehanda produkter. Det låg korvar i rader, starka, roligt kryddade och framför allt nyrökta och helt färska. Det hängde små ölkorvar bakom disken och fanns många spännande rökta produkter under glas i diskarna. Så mycket att jag inte kunde ta in allt.

Jag frågade efter Delikatessbolagens specialité och det visade sig vara fläskasvålar. Små svålar som var...gissar ugnsbakade på något sätt så att de var luftiga och knapriga. En liten sådan påse landade i min väska och jag fick med mig dem som smakprov.
Hit måsta jag åka igen för vilken upplevelse. Rekommenderas!

#3 #blogg100

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...