11 mars, 2016

Gamla klassiker funkar alltid

Det är något speciellt med saftsoppa. Eller vad tycker du? För mig är det en enkel efterrätt som mamma gjorde när jag var liten. Därför ville jag gärna testa de nya "Sagolika" smakerna från Rynkebo. Äppel/krusbär, jordgubb med vanilj, blåbär och nyponsoppa.

Nyponsoppa och blåbär gillade jag allra mest då jag upplevde att de hade mest smak av bären. Klassiska smaker som alltid funkar. Äpple/krusbär heter som tur är, just Äpple/krusbär. Jag, som har en stor buske med krusbär älskar smaken och hade kanske önskat att det funnits lite mer krusbärssmak i, men respekterar givetvis att man valt att blanda med lite större del äpple. Jordgubbssmakande soppan var inte riktigt något som jag skulle prova igen. Uppfödd på jordgubbar som jag är. Kanske för att det blev lite för mycket vanilj och inte smakade helt naturligt. På förpackningen står det bourbon vanilj.

Med det hela kom olika serveringsförslag bifogade; chiapudding, vispgrädde, glass, keso osv. Jättebra och något som jag tycker känns naturligt om man inte vill äta/dricka dem som de är både varma eller kalla. Det funkar ju alldeles utmärkt.

Här finns lite tips från ARLA på bl a en bra mellis på blåbärssoppa med cottage cheese och digestive kex eller vad sägs om Nyponsoppa med rostad dinkelcrunch, jordgubbssoppa med hallon och hallonkvarg och till sist äppel/krusbärssoppa med cottage cheese och linfö...?

Riktigt trevliga produkter och kul recept.

PS Liten innehållsförteckning på Rynkebys hemsida skulle varit bra. Inehållsförteckningen låg på ARLAs hemsida, vilket iofs är helt naturligt då det är ett dotterbolag till ARLA. DS

#11 #blogg100

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...