10 mars, 2016

Frukostmat med palsternacka

Bild hämtad från Finax PM

Om jag ville testa produkter...ja, det var klart jag blev ju supernyfiken. Fick två smaker med bud...inom en timme. Imponerande. En Müsli och en Granola.

Sorterna jag fick var helt olika. Granolan kändes söt och müeslin mera ruff. Det är inte för inte att den heter Finax Urkraft för det var verkligen kraft. Gillade dem jättemycket båda två.

Den ruffare hade bl a palsternacka, björnbär och pumpafrö. Det låter inte klokt med rotfrukt till frukost. Kändes enormt nyttig och smaken växer dvs i början ovant men mer och mer naturligt ju mer man smakar på den. Det var mycket gott! Fick mig att tänka på att jag redan smakat rotfruktsmuesli på Årets kock vilket kändes väldigt innovativt.

Granolan var gjord på svarta vinbär, tranbär och kanel. Supergott. Visst är det lite socker i men äter man inte för mycket och jämt så funkar det också.

Vill du se alla smakerna finns mer info i pressmeddelandet. Och ja...önskar få smaka alla om jag fick. Hörde att choklad rödbeta var en het kombo.

PS Kollade också ursprung och det var svenskt (ja typ kanel växer ju inte i Sverige...) vilket är ett extra plus i kanten. Bra jobbat Jacob Wismar som är en del av teamet bakom de nya produkterna.

#10 #blogg100

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...