06 februari, 2016

Vitaminkick eller bara god morgondrink till frukost

När jag var liten eller möjligtvis när jag gick hushållsskola, fick jag en kul dryck där man blandat apelsinjuice och mjölk. Att det var en äggula i minns jag också tydligt. En blandning som kanske på pappret inte känns klockren men som är jättegod.

Nu har jag försökt återskapa dryckesminnet med en modern twist som består i hampafrö. Resultatet blev friskt, syrligt och en härlig konsistens. Här får du min variant av en dryck som kan ha hetat Kusin Vitamin. Till frukost passar den jättebra och när man känner sig hängig och behöver lite vitaminer.

Kusin vitamin

2 glas
2 dl god apelsinjuice från t ex Innocent drinks
1 dl mjölk ARLA 3%
1 rå äggula
1 msk hampafrö, GoGreen Hempseed

Häll allt i en mixerkanna och mixa. Häll upp i höga glas. Drick direkt. 


Fler vitamintips hittar du här. Nyponsoppa på nyponskal som lär vara en hästkur

2 kommentarer:

Karin sa...

Kommer också ihåg den där som piggelindrink eller liknande :-)

Kinna Jonsson sa...

Hej Karin!
Den är så himla god. Ja, det kanske var piggelin. Jag har letat efter en beskrivning men inte hittat. Den här blev jättegod. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...