02 februari, 2016

Test av färdig cracker mix

Nyfiken som jag är spanar jag efter nya saker på hyllorna i affären fast jag till viss del blir bortskämd med nyheter då en hel del budas från olika livsmedelsföretag. Något som jag är mycket tacksam för.
Men mixen Go Raw, Cracker Mix från GoGreen från Lantmännen blev jag sugen på att prova när jag själv hittade den i butikshyllan då jag är en sucker för nötter och fröer.

Mixen var enkel att blanda med vatten och bara låta svälla under 20 minuter, så tillagningstiden är minimal och det är inget med att röra och jobba med degen. Den får bara stå en stund för sig själv. Jag fördelade den våta fröblandningen på ett bakplåtspapper av teflon och lade ytterligare ett "bakplåtspapper" över. Sedan tog jag till det gamla tricket att kavla ut den mellan dem. På påsen finns tips om kryddning med rosmarin och jag gjorde det plus att jag testade att krydda med Santa Marias kryddblandning "Wasabi & Sesame som jag fick i en goodiebag för några år sedan och verkligen gillar.

Galen som jag är åt jag för mycket direkt när mina crackers kom ut ur ugnen - och sen middag...så lite ont i magen fick jag. Varning därför att de är rätt energirika. På 100 g får man i sig 500 kalorier.

Om jag skulle ha en liten kritik skulle jag kunna avstå från kokos i den här blandningen. Tycker inte den tillför så mkt (och smakade inte jättegott). Kokos är annars något som jag verkligen gillar. Men inte just här bara.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...