05 december, 2015

Livet på sparlåga - reflektioner


Tror jag ligger efter med precis allt. Städning, planering inför jul och egentligen hela livet. Men det har varit ett par hektiska år sedan jag startade min firma 2009 och det här året har jag nog jobbat 150% konstant. Både ett fast gigg på 100% och sedan kortare uppdrag inom sociala kanaler på sisådär 40-50% och sist men inte minst har Matbloggspriset varit en stor del av höstens övningar. Har det varit värt det undrar jag såhär i efterhand. Ja, eftersom jag har lärt mig mycket och jag har också tjänat lite pengar så det har gått på plus på olika sätt...men livet har gått på sparlåga. Stora minus på tidskontot för min älskade sambo, min familj och mina vänner. Det som egentligen är viktigt har ständigt varit ett dåligt samvete det här året.

Glädjen med att laga mat som jag hade när jag startade bloggen har funnits men tiden har inte räckt till för att förverkliga det till blogginlägg och foton som publiceras frekvent. Fortfarande lagar sambon och jag mat från grunden mer eller mindre varje dag.

En hel del fina event har det blivit och trevliga saker/produkter att prova får jag fortfarande fast betydligt mindre. Så en revision av mitt liv är att jag behöver få mera fokus på det jag gillar och göra mindre av andra saker...vad det nu kan vara som jag kan dra ner på. Snart börjar planeringen och målsättningar inför året som kommer.

Hur ser det ut för dig om du kollar in ditt år? Vad är du stolt över? Var vill du förändra?

Fortsättning om mina reflektioner följer i nästa inlägg. Häng gärna med om du vill.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...