13 december, 2015

Hipp hipp hurra bloggen fyller 10 år



Smått osannolikt men bloggen och jag har hållit ihop i 10 år. 20 oktober 2005 började jag att kika på fenomenet blogg och läste det lilla som fanns i Sverige då. Blogger var det enda verktyg jag hittade då. Killarna på Matblogg var min inspirationskälla. Mina första stapplande steg var inte så stora men för mig var det jättekliv. De första blogginläggen känns idag smått pinsamma. Mycket teknik att övervinna. Tur att jag inte visste hur mycket det var att lära.

Trafiken växte under det första året och finaste kommentaren fick jag av Lisa Förare, att jag var en lantlolla som det var värt att kika in hos. Hon skrev en blogg som hette Matälskaren. Senare startade hon Taffel dit jag blev inbjuden att skriva. Vilken komplimang. Redan efter några månader hade vi vår första Matbloggsträff och jag träffade Tre tjejer i köket (Ragazze), Koalas kitchen, Christopher Anderton som drev Matblogg.se, Annes Food och Ilva Beretta på dåvarande Alio et Olio. Hoppas jag inte missat någon som var med i de dunka källarvalven på La Cucaracha på min allra första bloggträff. Vilken utveckling på bloggfronten det varit sen dess. Jag skriver gärna och tycker att mitt skrivande utvecklats. Fotografering har jag inte blivit så bra på som jag kanske önskat. Beror mer på slöhet med systemkameran än något annat. Och jag har bytt karriär. Startat Klefstad förlag med min familj och mycket mer tack vare bloggen.

Så himla coolt! Jag är så glad över att ha upplevt det här. Vill du läsa mer om vad bloggen betytt för mig kan du gärna läsa på Matbloggspriset Från blogg till bok till Firma.

**Bilden kommer från en av våra böcker.

2 kommentarer:

Millan sa...

Grattis, bra jobbat! Här är en till som varit med lika länge :)

Kinna Jonsson sa...

Hej Milla!
Det är så himla coolt!! Bra jobbat själv. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...