08 mars, 2015

Smygpremiär för nyöppnat hamburgerställe



Kvalitetshamburgare är ju så fantastiskt gott och jag hade turen att vara inbjuden till en liten smygpremiär till ett nytt hamburger ställe i gamla stan. Fönstren var täckta med ogenomskinlig plastfilm så att man inte kunde se igenom och kontroll vid dörren vem man var gjorde det lite extra hemligt. Nästan som en lönnkrog för länge sen.

Väl inne njöt vi av gemytlig stämning och passionen för hamburgare visade sig på tallrikarna. Jag tog en Matador med mera hetta och sambon en Barrels med checcarost och mayo. Sympatiskt nog var det olika vikt på burgarna vilket gjorde att jag kunde ta den på 160 gram och sambon den på 2*120. Till det beställde vi pommes frites och haricot vertes. Pommesen skulle kunna vara lite mera sofistikerade. Harocits vertes var fantastiska då man helt enkelt hade friterat dem och sedan strött lite flingsalt över. 

Ägarnas ölintresse tycker jag syntes på menyn och för mig blev det en Staropramen

Bredvid oss satt tre mycket sympatiska killar. Det visade sig att de hade ägt/jobbat i lokalen under 10 års tid i Gamla Stans cykel. En av dem hade t o m bott i huset högre upp. De gillade hur lokalen utvecklats men längtade inte tillbaka utan har öppnat cykelbutiken ca 100 m från Barrels.

Sen kom Jini, Stunder av lycka som bjudit in mig. Man och ett ljuvlig barn i följe. Lite småprat om hamburgarna, snack med cykelkollarna och hur hon kommit i kontakt med stället innan vi skiljdes åt.

Barrels kan varmt rekommenderas! 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...