15 mars, 2015

Lakritsfestival - nästa helg



Gillar du lakrits? Eller bara ääääälskar du lakrits över allt annat? Jag hör till de sistnämnda och älskar verkligen lakrits. Lärde mig vad riktig lakrits ska smaka för många år sedan då jag var festivalbloggare för Laktritsfestivalen och vi fick fabulöst mycket lakrits till provsmakning. Jag är festifalbloggare i år också och har varit på en pre-visning för någon månad sedan där vi fick en provsmakning av olika sorters lakrits, dricka specialkomponerade lakritsdrinkar samt äta mat med lakritssmak. Serverades på hotellet på Globen som skulle köra mat och dryck under en månads tid fram till och med festivalen. Mycket häftigt.

Så för en lakritsälskare är det extra kul att den från början lilla Lakritsfestivalen nu vuxit och är mycket större. Så stor att det även arrangeras en glassfestival i anslutning till den. Så du förstår förstås att lakritsälskarna samlas den 21-22 mars i Annexet på globen för att fullkomligt frossa i lakrits.

1 kommentar:

Sandra sa...

Åh, jag hade så gärna velat gå på mässan! Hoppas du får trevligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...