09 mars, 2015

Filming för Kanadensisk TV




Vilken grej! Jag har fått möjlighet att vara med och berätta lite om svensk mat för Kanadensisk TV. Programmet heter The Foodie List. Det vi gör kommer att klippas ner till en timmes program om de mest avantgarde, ironiska eller färgstarka, spännande rätterna och ställena i Stockholm. 13 länder totalt kommer teamet att besöka och träffa fyra bloggare eller matälskare i varje land. Här kan du se hur det såg ut när de filmade i Montreal.

Så igår var det dags att sätta sig framför kameran och försöka kläcka ur sig lite saker om frukost på Pom & Flora uppe på Södermalm. En äggmacka/äggsmörgås, kaffe eller te sattes framför mig. Jag berättade om hur det smakade, doftade och textur. Vad Kalles Kaviar är för oss svenskar och om frukostvanor generellt med gröt, knäckebröd, rågbröd, ost och annat gott som vi äter.

När vi kom var stället inte så fullt men just när vi filmade var det fullpackat. Massor av läckra grejer fanns att välja på och efteråt fick vi chansen att äta en tjock härlig yoghurt med hallon och blåbär plus en till ljuvlig brödbit med perfekt mogen avokado. Frukostarna på borden runtomkring såg ljuvliga ut. Bl a serverades picklade grönsaker till smörgåsarna.




Teamet, Maud, Adriana och Sebastien var fantastiska på att jobba effektivt och samtidigt vara omtänksamma om oss och se till att få fram det de ville. Leo som är matälskare, som också satt framför kameran och pratade, hade valt stället. Jag tyckte det var helt perfekt med stämning och riktigt fin frukost. Han ser faktiskt lite ut som Kalle på Kalles kaviar. Så himla trevlig. Följ honom gärna på Lejonets på instagram.

En lärorik dag på många sätt och jag satt och sög åt mig kunskap. Vem vet när det kan komma till pass nästa gång...

Nästa stopp blev lunch vid slussen. Stay tuned för jag hinner inte blogga mer nu men det kommer mer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...