14 mars, 2015

En stor utmaning - dubbla pengarna



Hur får man en hundralapp att bli två hundralappar inom 3 dagar? Ja med nästan skräckblandad förtjusning fick jag och 57 andra utmaningen att dubbla pengarna så att inom 3 dagar ha 200 kr, 5:e dagen 400 kr, 7:e dagen 800 kr och på dag 35 12 800 kr eller mer. Vi går en kurs i Balansekonomi vilket går ut på att få mer tid, pengar och energi. Att få ett rikare liv.

Mer tid kan jag inte säga att jag fått men det händer mycket saker i mitt liv och jag jobbar på att förändra hela mitt liv genom kursen. Det är fantastiskt spännande vad man kan åstadkomma. Bl a har vi fått sätta livsmål och arbetar med dem kontinuerligt.

Men vad göra med 100-lappen? Jag funderade frenetiskt. Fick olika idéer och en av dem var att försöka tillverka något eget och sälja. Eftersom försäljningen är en svår nöt att knäcka för de flesta var det en sak jag funderade lite extra på.

Idén jag fick var att tillverka lakritskola. Jag ringde ett enda samtal och lämnade ett meddelande på mobilen. Och vet du vad...? Butiken ringde upp mig med högtalartelefon och lyssnade på min idé. Så hela förra lördagkvällen kokade jag lakritskola. Sedan designade jag etiketter, jag handlade plasthandskar, nytt skärbräde osv för att få allt så fräscht som möjligt. Lakritskolan blev f ö jättegod om jag får säga det själv.

Vilken är då butiken som så snällt ställde upp? Jo det är ingen mindre än Choklad och Lakrits på Sankt Eriksgatan. Så om du vill köpa min handgjorda lakritskola får du gärna gå dit. Kanske bra att kolla med mig först om det finns kola i butiken. Mail är då kinna.jonsson@fiduser.se

Här kan du läsa mer om utmaningen hos By by Jante. Läs gärna mer om hur det går för Caroline på By by Jante.

Margareta som också går kursen har startat en blogg som heter Penningbladet.

PS Glöm inte att det är Lakritsfestivalen nästa vecka. DS

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...