22 mars, 2015

Blogg 100 - en utmaning att blogga i 100 dagar



Den här utmaningen att blogga i 100 dagar i ett sträck är en jättebra grej för oss som bloggar. Fredrik Wass drog igång utmaningen för några år sedan och jag har varit med varje år. Även om jag inte lyckats fullfölja utmaningen har det varit nyttigt för mig att komma igång och skriva regelbundet. Någon lucka har jag redan men som en liten kompensation har jag bloggat något längre redan då jag startade några dagar före utmaningen satte igång och som det ser ut just nu måste jag nog skotta på då jag missade flera dagar förra veckan...det var lite för hektiskt för att jag skulle hinna med allt så bloggen fick lida lite då. Nästan 400 bloggare har antagit utmaningen. Här kan du läsa mer om den. 

Varför är det då bra att blogga regelbundet? Här är några av mina skäl.
Uppdaterat material varje dag ger mina besökare.
Bra för sökmotoroptimeringen.
Får mig själv att komma igång med bloggandet på regelbunden basis.
Hjälper mig att komma ihåg vad jag gjort och det är kul att gå tillbaka.

Varför tycker du att man ska blogga regelbundet? Vad ger det dig?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...