26 februari, 2015

Smal pastagratäng med exotisk smak


Pastagratäng är inget som jag äter ofta men just den här gratängen har vi gjort flera gånger. Inspirationen kommer från Bambi som bloggar om livsstil och mat. Jag kan lätt förstå varför den är favorit hemma hos henne för det blev den enkelt hos oss också. Blandningen av mangochutney, curry och creme fraich är genialisk plus att det är gott med lite kyckling i. Att gratängen känns smal är ett extra plus. Här hittar du receptet.

Dessutom har jag fallit för färdiga salladspåsar. Varken miljömässigt bra (tror jag) eller bra för plånboken då de är rätt dyra men det är enkelt att ta till och förgylla en matlåda eller snabb middag. Fast vi har också alltid mycket frysgrönsaker som vi kompletterar med.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Tack för tipset på gratängen! Jag älskar pastagratäng och tar tacksamt emot fler varianter.

Hoppas allt är bra med dig!

Kinna Jonsson sa...

lotta - tack för att du läser. Din egen blogg är så grymt inspirerande och fin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...