05 december, 2014

Kanelrivare - vad är det

Du som läser här är antagligen rätt intresserad av mat. Annars hade du inte sett ordet kanelrivare och undrat vad det är? Och det är som namnet antyder ett litet rivjärn för att riva sin kanel själv. Att mala sina egna kryddor för mera smak har du säkert hört men att riva sin kanel för mera smak är något som är lite mera sällsynt. Men smaken blir väldigt intensiv när man har färskriven krydda oavsett. Tänk bara på en muskotnöt och vilken mycket starkare smak du får när du tar några tag med nöten över ett rivjärn. Det här är samma sak. 
Tillsammans med det lilla järnet, kan man beställa fin kanel från både Ceylon och Sri Lanka. Varför inte stoppa det i paketet till den nördige matälskaren och överraska? En kul och annorlunda julklapp.

Jag har jobbat med Cinnamon Hill som levererar produkten under hösten genom att de sponsrade Matbloggspriset men eftersom jag älskar mitt lilla rivjärn så kan jag inte låta bli att rekommendera det här i vilket fall som helst bara för att jag gillar dem. 

Ha en fin helg!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...