08 augusti, 2014

Det sa bara swish om vår ceviche



Hur lätt som helst att äta den här fräscha sommarrätten på fisk och mycket grönt. När jag upptäckte att jag lyckats få ner lite korianderfrön i backen och hade en hel del färsk koriander att ta av kände jag att något fräscht med fisk, citrus, chili och koriander skulle vara gott. Tankarna gick till ceviche som är läckert och enkelt att laga. Receptet hittade jag på Tasteline. I min ceviche blev det bara lax men eftersom vi var i vårt hus i Skillinge (Österlen) skulle det också ha kunnat vara skrubba eller skädda som man kallar en liten plattfisk därnere.

Jag lade till mango, avokado, tomat (bara fruktköttet) och slanggurka. Mango tar jag ofta den frysta annars ska det vara riktigt mogen. Helst den gula pakistanska som är riktigt söt. Min sambo älskade det här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...