10 juli, 2013

Gästbloggsinlägg om Lavendelglass

Idag gästbloggar jag hos Milla och skriver om Lavendel och lavendelglass.

Jag är ju helt tokig i lavendel och nu börjar man skörda den runtom på Österlen. Snart tänker jag mig att jag ska några egna plantor men ändå kommer jag inte att låta bli att åka och njuta av lavendel på den fina Lavendelkiosken nära Skillinge eller till Österlenkryddor inte långt från Ystad för att få tag på riktigt färsk.

Du som inte kan få tag på färsk lavendel kan köpa torkad lavendel i handeln. Det brukar finnas på hälsokostaffären.

Här kan du läsa mer om:
Lavendel i maten med ljuvliga biskotti som innehåller choklad, lavendel och salt.
Lavendeldrömmar/lavendelkakor och bilder från Lavendelkiosken från dagen då de hade premiär och öppnade butiken.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...