18 maj, 2013

Grillspett med tillbehör



Mer och mer färdigmarinerat syns ute i butikerna nu. Jag har haft förmånen att prova flera olika saker och här har vi grillat spett som är fint smaksatta med TellyCherry peppar från SCAN. Gott, mört och lagom stor förpackning för 4 pers. 

Tillbehör är portabello svamp som är en stor trädgårdschampinjon. Sådana fick jag testa förra året genom goodiebag på ICAs grillevent och de är verkligen jätteläckra. Här har vi inte grillat svampen utan lagt svamparna med foten uppåt och klickat ut vitlökssmör i varje hatt. Sedan "bakat" i ugn tills smörer smält. Ca 225°C. 

På tallriken finns f ö zucchini med chili och ugnsbakade potatisklyftor. Framför allt potatisklyftorna återkommer vi till med jämna mellanrum. De ska vara riktigt frasiga därför skär jag dem rätt tunna. Lite olja, salt och peppar är det enda som behövs. Ugnen står på ca 225°C och de behöver minst 35-40 minuter. 

Jag hoppas du blir inspirerad och undrar om du vill inspirera mig med saker som du lägger på din tallrik! Skriv gärna i kommentarsfältet. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...