09 februari, 2013

Nyårslöfte 2.0 - sundare livsstil

Handen på hjärtat. Hade du liksom jag tankar om att bli lite sundare och må lite bättre när du planerade 2013 och funderade kring nyårslöftena? Hur har det gått? Behöver du lite inspiration på vägen?

En härlig inspirerande person i ämnet är Kajsa Asp. Flera av Kajsa Asps goda förslag och idéer gör jag redan av mig själv men det hindrar inte att det är kul att se vilka fler saker man kan hitta på för att bli lite sundare. T ex kunde jag igår med bokföringen och alla kvitton konstatera att jag inte kommer upp i kostnaden för månadskort för att åka buss eller tunnelbana i Stockholm eftersom jag promenerar överallt så ofta jag kan. Det känns bra även om jag ibland inte har riktigt tiden att gå till mina möten runtom i Stockholms innerstad. Framför allt tar det minst 50 min att promenera till söder från mitt kontor. Men vad är alternativet? Att jag ska ta mig iväg till gymmet tar ännu mera tid. Alltså sätter jag på Runkeeper vart jag än går. Jag har satt upp ett mål på 20 mil före maj. Har i dagsläget gått 10 mil sen 1 januari. Vikten händer det inget med eftersom jag inte är så himla noga med kaffebröd eller vin. En sak i taget och det är något jag också kan och ska ändra på. Men bara att komma igång och röra sig är inte fel. Man kan inte göra allt på en gång och Kajsa skriver också att man måste vara snäll mot sig själv. ;-)

Berätta - hur gör du för att få en lite sundare livsstil?

Inlägg #15 i #blogg100

2 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Nyårslöften bryr mig mig inte om, däremot har vi börjat träna! Ett träningsprogram framför TV:n - smidigt eftersom vi inte behöver ta oss iväg till något gym. Sen tar jag trapporna upp till mitt kontor varje morgon - jag jobbar på 10:e våningen så det är bra vardagsmotion! :)

Sandras Matkrypin sa...

Jag har lovat mig själv att bli mer hälsosam och därmed röra på mig mer. När jag börjar lite senare i skola eller på jobbet brukar jag starta med en powerwalk och gärna avsluta den med några styrkeövningar hemma med hantlarna. Sen promenerar jag överallt jag hinner och kan med podcasts i öronen och klämmer in Tabata-träning någon gång i veckan. Gillar den träningsformen eftersom den är effektiv och kräver inte redskap och massa tid :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...