21 februari, 2013

Ny snaps från Primaserien

Idag har jag varit på Jung Kitchen. Det känns som en treat att få gå och njuta av mat och människor. Samtidigt är det lite stress för just nu har är det rätt mycket att göra och jag hinner inte skriva om alla event som besökts.

Det första jag testade idag var snaps. Kan tyckas lite olämpligt redan vid lunch ;-), men ju mer matnörd jag blir desto mer gillar jag varierade drycker till mat.

Den nya snapsen från Prima svensk akvavit och brännvin var kryddad med mild smak av rosmarin, timjan och citron. Tanken är att den ska vara trevlig att dricka till påskmaten. Att den inte alls var kyld gjorde att de milda kryddsmakerna kom till sin rätt. Till snapsen serverades en liten anrättning med läckra räkor och ett litet glas med fårost och oliver. Gott och det föll mig i smaken.

Blogginlägg #27 i #blogg100







Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...