08 januari, 2013

Vildsvinsfärs med asiatisk touch

Lisa Förare är den skickligaste jag känner, på att komponera recept. Så när jag nu har en mängd vildsvinsfärs i frysen är det första jag söker på, just Matälskaren på Taffel.

Tack och lov hade jag de flesta kryddorna och sojasåserna hemma till den här rätten med asiatisk touch...kanske kan det bero på att jag då och då lagar Lisas läckra mat. Ingefära råkade jag ha färsk men annars brukar jag ha större bitar i frysen.

Istället för ärtor använde jag haricots verts och underbart nog låg en påse äggnudlar längst ner i lådan. Bra bra att bli av med lite hyllvärmare...:-) Koriander skippades och lime ersattes med citron.

Här hittar du receptet på sockerstekt färs med kål och jordnötter hos Matälskaren. Prova det själv! En rätt som säkert kommer att göras minst ett par gånger till. Sen ska jag hitta på något eget recept också. Håll utkik.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...