26 januari, 2013

Nytt försök #blogg100 och mina mål

Bra sätt att få igång sin blogg är att ha ett mål. Nu gör jag ett nytt försök då Fredrik Wass utmanar med #blogg100 i år igen. Jag var med förra året men var tvungen att ge upp efter ett tag. 45 inlägg blev det totalt.

Varför vill man blogga i 100 dagar? Alla har säkert sina mål. Lite om mina tankar ser du nedan plus varför man bloggar som jag skrev om förra året i januari.

Mål är:
  • Komma igång och blogga regelbundet. En gång per dag är ett relevant mål. 
  • Ge trogna besökare en daglig uppdatering.
  • Öka antalet återkommande besökare.
  • Driva trafik och få fler besökare antalsmässigt sett. Har tappat en del trafik då jag tagit bort hittarecept.se. Placeringen runt 400 på Tailsweeps bloggtopp är ett mål.
  • Öka dialogen med fler matbloggare och få större dialog/kommentarer här på bloggen.
  • Läsa mer hos andra och inspireras. Få mer koll på vad som händer i bloggosfären.
  • Öka trafiken till andra kanaler där jag också publicerar material. 
Antalet återkommande besökare ligger på drygt 23%.
Mål är att ha 26% återkommande besökare. 






Låg på någon plats runt 400 på Tailsweps lista innan jag kastade ut hittarecept.se i december.
Ett mål är att komma tillbaka upp till den placeringen. Alltså mål är att ligga på plats 400 efter 100 dagars bloggande.

      
Antar du utmaningen? Berätta vilka dina mål är. Jag länkar gärna till andra inlägg.
 
Inlägg 1 i #blogg100

4 kommentarer:

Elin sa...

Imponerande utmaning Kinna. Jag har helt kommit av mig efter husflytt och vintersemester...

Kinna Jonsson sa...

Lätt att komma av sig Elin. Det är just därför jag gör ett nytt försök.

Red Scream sa...

Härligt! Jag är också på i år igen. Det kommer bli kämpigt! Bra med tydliga mål, det var inspirerande. Ha det! /Ulf

Kinna Jonsson sa...

Vad skoj! Jag ska verkligen försöka läsa de bloggar som är med.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...