27 januari, 2013

Korvfestivalen

Snart är det korvfestival. Första gången jag hörde talas om det här var i höstas. Tyckte väl att det lät rätt intressant. Nu när jag ser mer av innehållet tycker jag definitivt att det är ett arrangemang som jag ska gå på.

Flera namnkunniga personer kommer att tala/hålla däribland Carl-Jan Granqvist och Magdalena Ribbing. Årets korvprofil koras och det blir en korvduell där Sverigest bästa kockar tävlar om att göra korv.

Och jag rekommenderar korvfestivalen av olika anledningar. Självklart gillar jag korv, falukorvring återkommer med jämna mellanrum i vårt kök och gör gärna korv hemma till jul. Nu vill jag ha inspiration till egen vildsvinskorv och för inte så länge sen var jag på besök i korvfabrik.

Men sen hålls eventet på Nordiska Museet. Museet säljer våra böcker i den otroligt fina museishoppen. Anders Örnevall, Fast food Magazine, som är involverad i arrangemanget anlitar mig som skribent om sociala medier. Så jag har flera anledningar till att gå dit.

Du kan läsa mer om eventet på Nordiska museets sida eller på Korvakademin.

Inlägg 2 i #blogg100.






4 kommentarer:

örjan sa...

Inkomplett länk till Korvakademien. Prova denna.
http://www.korvakademien.nu/

Kinna Jonsson sa...

Tack Örjan för att du såg det. Den är uppdaterad. uppskattar verkligen att du läser!!!

tina sa...

Vad spännande! Jag som listar potentiella småutflykter i vår skriver upp detta tips på listan. Tack!

Kinna Jonsson sa...

Tina - vad kul! Jag tror det blir ett trevligt event.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...