14 januari, 2013

Griffins steakhouse - bra affärslunch

I veckan har jag haft nöjet att äta affärslunch på en jättehäftig restaurang. Passade på att prova något nytt, när jag skulle träffa en före detta kollega, Griffins steakhouse. Namnet steakhouse ger inte mig vibben av att det är ett högklassigt ställe. Ett steakhouse förknippar jag med robust mat, en rejäl köttbit med enkla tillbehör. Men inget kunde vara mera fel i det här fallet eller ja, det är rejält, fint kött men med verklig finess och knorr.

Till lunchen valde vi båda att äta dagens rätt som var Lammgryta med palsternacksstomp, babyspenat och bakade lökar. Den var helt utsökt och palsternacksstompen var fylld med mycket smör som min gäst också kommenterade med ett skratt. Verkligen riktigt, riktigt gott. Miljön var läcker med runda bord, franslampor varvat med lång bardisk och små, höga bord. Det här är ett ställe som jag gärna vill äta på igen även kvällstid. Alla filmklappor, getingar eller vad det nu kan vara får Griffins av mig. Ett extra plus för bra service, att jag fick min mobil laddad...bara en sån sak...!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...