15 januari, 2013

Affärslunch på japanska

Wagamama ligger vägg i vägg med Griffins och är dess raka motsats. Någon introducerade mig till restaurangen för något år sedan och stället är verkligen bra. Åter igen en affärslunch med skön inramning.

Enkla, raka former på inredningen. Inga fransar, sammet eller cosy utan rakt upp och ner rak, japansk stil.
Teknifiering med läsplattor där ordern går direkt in till köket. Mat som serveras när den är färdig oavsett om alla rätter till samtliga vid bordet kommer fram. Den som får sin mat kan börja äta direkt då nästa rätt ställs fram så fort den är färdig.

På menyn fanns många smårätter att välja på. Vi valde båda kycklingdumplins och sedan blev det för min del spröd fritterad bläckfisk.  Min gäst tog små fritterade räkor. Till det edamamebönor - sojabönor i sin skida, som jag knappt kunde få nog av. De är oemotståndliga.

Helt klart ett superbra ställe. High five.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet väl att man kan hitta bönorna i frysdisken på ICA?

Eva
Ps Det är nästan helt omöjligt att kommentera på din blogg pga av att bokstäverna som ska läggas in för att bevisa att man inte är en robot är i princip omöjliga att tyda.

Kinna Jonsson sa...

Eva - ja, jag älskar dem så jag köper då och då.
Inte så bra med den där kommenteringsgrejen, får kolla om den går att förändra. Tack för din info.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...