15 december, 2012

Restaurangtips för business och nöje

Att hitta nya bra restauranger är svårt och jag är nog verkligen en nolla på det. Däreför ber jag alltid den som jag ska träffa för att äta lunch med att välja ställe. Ofta vet ju även den som jag träffar vilken typ av restauranger som ligger nära som också är bra. Därför har jag den här veckan ätit mat på Tom Sjöstedts lunchrestaurang på Electrolux. Verkligen överraskad över att det finns den sortens ställen i Stockholm. Trodde bara att sån't existerade typ i Frankrike där man har sin egen canteen i anslutning till arbetsplatsen. Varit med min syster på jobbet på Motorola i Toulouse där det fanns en underbar restaruang och man kunde äta 3-rätters-meny.

Det här var ju en väldigt härlig miljö med restaurangkänsla fast det endast är till för anställda. Det märks verkligen att den intresserad och kunnig kock står bakom konceptet! Här kan du se vad SvD skriver om fenomenet.

Idag har jag också testat något nytt och den restaurangen är för allmänheten. Förr hette den Ett litet hak - men idag var det långt ifrån ett litet hak. Den verkar ha växt till sig. En läcker restaurang med riktigt härlig mat. Inbjudande och härlig inredning från golv till tak som numera heter Napolyon.

Valet på mat föll på dagens rätt vilket var helt delikat grissida med knaprig svål, fin rotselleripuré, mjukkokta äppelklyfor och som toppen över i, rostade hasselnötter. Kunde inte varit bättre. 
Tack till matbloggaren Pia Borg som tog mig med dit. Pia är också den som initierade bloggträffen 2010.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...