17 december, 2012

Intresserad av att gästblogga hos mig

Till nästa år (2013) tänkte jag bjuda in en matbloggare* i månaden att gästblogga. Tanken är att vi ska kunna driva trafik till varandra. Vill du vara med? Anmäl dig i kommentarsfältet nedan.

Eftersom den här bloggen handlar om mat i säsong, närodlat och lokalodlat så är det bra om du tycker det är kul att skriva inom den ramen. Har du något annat som är aktuellt en viss månad typ en tradition, aktuell händelse etc får du skriva om det. Välj månad och välj ämne. Berätta nedan vad du har lust att skriva om hos mig. Vill du ha ett inlägg hos dig tycker jag det skulle vara kul att gästblogga. 

Håller tummarna för att någon nappar på det här!

*Uppdaterat. Hade tänkt mig matbloggare...;-)


GÄSTBLOGGARE
Matgalen, Dagens restaurangtrender - januari
Allt gott om galler i pajdeg - januari
Sandras Matkrypin  - februari
Glimten i Grytan - februari
Erika Landin, ny AoM bloggare - Sydafrikanskt vin - Feb/Mars
Sanna, Veckans middag, Slowfood i vardagen - April
Millas Hälsoblogg, naturens skafferi - juni
 

Kinnas blogg gästbloggar 
Matgalen - januari,
Sandras Matkrypin - januari Sandra önskar något med miljö, hållbar utveckling, ekologiskt och mat.

Glimten i Grytan - februari
Kryddburken - mars

Allt gott om lavendel i april
Millas hälsoblogg - juli
Spisat - öppet

17 kommentarer:

Erica Landin sa...

Hej Kinna! På min blogg skriver jag främst om vin men även traditionell mat från gammelmosters kokbok. Den är på engelska, men från nästa vecka bloggar jag på Allt om Mat. Ska kolla med dem om ett gästutbyte kunde vara ok, isåfall är det en rolig idé!

Varma hälsningar, Erica

Erica Landin sa...

Oj, just det - tema och månad! Jag är i Sydafrika under februari/mars, så kanske någonting om intressanta sydafrikanska viner från små producenter som jobbar mer ekologiskt och hantverksmässigt (istället för de industrialiserade boxviner som vi tenderar att se mest av)?

Kinna Jonsson sa...

Erika - vad trevligt. Jag lägger dig som min första bloggare i feb/mars. Vore kul om det går att byta men inget krav. Du kan i så fall kanske berätta att du gästbloggar. =)

Sandras Matkrypin sa...

Åh, vilken rolig idé! Jag skulle gärna gästblogga hos dig men kan inte komma på något speciellt ämne just nu.. Och självklart får du gästblogga hos mig då!

Kinna Jonsson sa...

Vad skoj Sandra. Även om du inte har ett ämne nu kanske du kan välja månad. Och jag vill gärna gästblogga hos dig. Vill du ha ett blogginlägg i januari?

Sanna sa...

Hej Kinna, klart jag vill gästblogga! Det är ju superskoj :) Skrev ju att jag skulle fundera lite på ett ämne men nu när jag satt här så insåg jag att det jag gärna skriver om är slowfood i vardagen :)
såg att din första bloggare ut är i feb/mars så du kan placera mig när du vill därefter, april?

God jul och stor kram //Sanna

Matgalen sa...

Jag skriver också gärna något men lite oklart vad än så länge kanske någon typ av (förhoppningsvis) nyanserat inlägg om dagens restaurangtrender med lite tur kan det bli roligt också, du får gärna gästblogga eller om du hellre vill göra gästtapas på min ganska nya engelskspråkiga och lite smalare tapasblog.

Kinna Jonsson sa...

Sanna - härligt. Du är med på listan.


Gästbloggar gärna hos Matgalen. Vill du blogga hos mig i januari?

God Jul och Gott Nytt År!

Matgalen sa...

Gärna, januari it is!

Sandras Matkrypin sa...

Jag tar gärna maj då så har jag lite tid att fundera ut vad jag ska skriva om. God Jul!

Kinna Jonsson sa...

Underbart Sandra. Jag sätter upp dig i maj.

Karin sa...

Hej Kinna, jagtar första bästa lediga slot så att säga. Tema har jag inget än, men du vet att vi på Glimtenigrytan också brinner för ekologiskt och närproducerat och lagat från grunden.

//Karin

Karin sa...

...och du får gärna skriva några kloka ord hod oss! Säg bara till! //Karin

Kinna Jonsson sa...

Karin - vad sägs om att du gästbloggare hos mig i februari och jag hos dig samma månaad? Om jag får 2 i februari gör inget och jag kan kanske hitta någon mer i mars i så fall. Tror att jag bloggar något säsongsrelatverat hos dig om det är OK. Det är sportlov. =)

Millas Hälsoblogg sa...

Åh jag vill gärna gästblogga hos dig i Juni då kan jag skriva om naturensskafferi.
Du får gärna skriva hos mig Juli eller Augusti.

Kinna Jonsson sa...

Hej Milla!
Du får gärna gästblogga hos mig. Jag kommer ta in bloggare mycket mera frekvent så du får blogga tidigare om du vill.
Sätter upp dig på listan.

Millas Hälsoblogg sa...

Åh vad kul Juni passar bra med tanke på temat vill utmana mig lite i det ämnet:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...