30 november, 2012

Första advent

I helgen är det första advent. Vi plockar fram adventsstaken och tänder de första ljusen. För min del blir det inte så mycket att fira med mysig frukost och brasa då jag sätter mig i bilen för att ställa ut på julmarknad på Löfstad slott. Det är rätt många år nu som mamma och jag har ställt ut. Lika mysigt varje gång. Flera gånger har Johan Bauers konditorelever ställt ut med ett ett jättestort pepparkakshus och påsar med fina praliner. De brukar också baka pepparkakor i slottets stora kök.

Själva kommer vi att ha med oss mammas typiska fina saffransbröd, kavring, limpor, småkakor och så våra böcker förstås. Håll utkik eller stay tuned så får du lite rapport om julmyset från Löfstad.

Här kan du läsa vad jag tänkte kring julpysslet 2009. Då höll jag på att sätta upp egen låda. Någon månad därefter gick jag och fick en hjärnskakning som höll mig på mattan (dvs i sängen) i flera månader. Företagets verksamhet kom inte igång förrän hösten året därpå.

Lite bilder från när vi sålde böcker 2009 på Löfstad. 

2011 såg det ut såhär på Löfstad när vi ställde ut.

Vad ska du hitta på i helgen som inleder julen? 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...