12 oktober, 2012

Svenska kocklandslaget är världens bästa

Storslam och svenska kocklandslaget tog hem sitt 3:e guld idag. Stort grattis och väldigt roligt att få vara på plats och se dem jobba. Lagkapten Krister Dahl, West Coast Göteborg, sågs övervaka allt. Se några snabba bilder när de förberedde vinnarmaten.

Full fart i tävlingsköket. Här lagas vinnarmenyn till för det varma köket.

 

Daniel Roos förbereder vinnardesserten. Hallon är en av grundråvarorna.






















Vill du läsa mer om hela tävlingen och alla deras medaljer hittar du pressreleasen om Kocklandslaget och Culinary Olympics här. 



3 kommentarer:

Pia Bolinder sa...

Såg du att vi var med på TV4 nyhetsmorgon igår?

Kinna Jonsson sa...

Hej Pia!
Vad roligt! Bra betyg till spridning av eventet. Jag missade inslaget. Får leta upp klippet om jag kan. =)

Nina i vinglagården sa...

Hej Pia! Vilken rolig dag och lärorik! Annars, vilken trevlig blogg. Jag har nyss flyttat till landet och har i tankarna att öppna ett litet cafe på sommaren. Alla bakverk skall vara i stilen 7 -sorter. Dvs. jag storkonsumerar gamla kokböcker/recept och testar samt springer i loppisar och letar gamla genuina saker som hörde till köket föritiden.

Nu skall jag titta runt lite till -spännande!

PS. Härligt ide att skriva kokbock tillsammans med din mamma! Jag har också en handskriven efter min gamla mormor men har i tankarna att ha några bakdagar både med min mamma som min svärmor - de är så duktiga att baka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...