28 september, 2012

Majskolvar från Findus - efterlysning på polsk soppa

Det kommer olika prover med mat med jämna mellanrum. Tack och lov är jag rejält nyfiken och gillar att prova nya saker. Jag hoppas du gillar att läsa.

Den här produkten med majskolvsbitar (extra söt sort) från Findus, som finns i frysdisken, gillar jag skarpt. Och man behöver inte använda dem när man grillar. Eftersom jag ligger lite efter i bloggandet kanske grillsäsongen är över för en del. Därför kan jag säga att majskolvarna lämpar sig minst lika bra att koka och servera som en förrätt eller ett tillbehör. Med smör och salt blir de extra goda.

Jag hade tänkt att jag skulle prova dem i en polsk sk "kraftverkssoppa". Begreppet myntat av en vän till mig som åkte mycket till Polen för Vattenfalls räkning. Men recept har jag inget så nu är min fråga till dig som läsare. Har du ett recept på en polsk soppa med diverse saker i där bl a bitar av majskolvar ingår? Då skulle jag gärna vilja att du skriver in det i kommentarsfältet nedan.

Tack!

4 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Inte en susning, men kan det vara:
http://www.grouprecipes.com/68783/chicken-soup-from-my-mother-in-law.html Den låter god!

Å så helt annat. Köpte dina två böcker på Österlen Kryddor i somras. Dem har jag som inspiration på mitt smultronställe i Skåne.

KARLAVAGNEN sa...

http://gittosmat.taffel.se/2012/09/22/trostmat-cream-of-corn-soppa-med-bacon-och-kantareller/

alternativt detta som låter jättegott! Finns massor med majssoppa recpet på polska men där går jag bet för jag kan inte polska...

fanvagott.se sa...

Om du berättar vad som fanns mer i soppan utöver majs så kanske kan ja hjälpa dig. Var den krämig eller vattnig? Beskriv soppan lite mer så får vi se :)

mvh
/G.

Kinna Jonsson sa...

Karlavagnen - vad roligt! Glad jag blir! Jag kan heller ingen polska tyvärr.

Fanvagott - kan tänka mig att det kan vara en buljongsoppa men jag vet faktiskt inte. Har du något tips?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...