13 maj, 2012

Hotel Clarion Post


På plats i Göteborg för att åka ut på äventyr. Bor över natt på det nyöppnade Hotel Clarion Post. Läcker ingång klädd i guldmosaik leder in till foajén och en tjusig bar med guldklädd långsoffa. Massor av folk som trängs sådär som man gör när det börjar bli lite sent. Baren skulle kunna vara hämtad från Paris för inredningen står ut. Självklart tar jag mig en tur när jag checkat in på rummet men känner mig lite för trött för att inleda samtal med vem som helst.

Marcus Samuelsson står bakom både mat och dryckeskoncept som jag hoppas få utforska en annan gång.

Rummet är inrett i diskret och sobert grått. Svalt och skönt och jag sover bra. Hotellfrukosten är kontinental och inget man varken blir överraskad eller besviken över. Det finns något för alla smaker. Rätt mycket folk och en internationell touch över det hela.

Jag tycker det är tråkigt att äta ensam och försöker inleda en konversation med en man som är på kongress. Han tror uppenbarligen att jag försöker ragga för han börjar äta sin frukost med faslig fart och försvinner rätt kvickt. Lite snopen sitter jag kvar och läser Dagens Industri och laddar inför att sticka ut på ogräsjakt med destination Västsverige.

2 kommentarer:

Moma sa...

Nej, men vad taskigt, inget frukostragg, vilken snålgubbe!

Kinna Jonsson sa...

Lika bra det jag skulle ju ut på mycket roligare jakt i skogen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...