06 mars, 2012

Helt hooked på Pulled Pork

Nu har jag äntligen gjort pulled pork. Vet inte varför det dröjt så länge. Kanske för att jag inte haft något bra inspirerande recept, men så hittade jag ett hos Lisa på Taffel. Här kom även den underbara Chipotle pastan, jag fått från Santa Maria, väl till pass. Jättegott blev det och den lilla sista touchen med whisky i såsen blev den kanon. Hade bara en rimmad fläsklägg så det fick testas om det fungerade med rimmat också. Kanske lite salt (fast jag uteslutit saltet i receptet ovan) men med tillbehören funkade det rätt OK.

Servering då? Ja, i Santa Marias utskick hade jag också fått tortillas i megastorlek som passade utmärkt till att göra en megawrap med sallad, tomat, avocado, gräddfil och fint skivad rödlök. Kvällen därpå gjorde vi en salladsbädd med alla ovanstående tillbehör fast utan bröd. Wow så gott! Det har föranlett mig att köpa 2 stora fläskkaréer som nu ligger och väntar i kylen. Hoppas att jag hittar Chipotle pastan fler gånger (verkar inte helt lätt) för jag är helt hooked på pulled pork.

2 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Mums, supergott och användbart på prisvärda råvaror! Jag har bara lagat pulled pork på grillen och det var lite knepigt eftersom man helst vill ha låg temperatur. Absolut dags att testa ugnen för den goda rätten!

Xtian sa...

pulled pork är verkligen vägen till mathimlen. En absolut favorit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...