22 januari, 2012

Matbloggare som bloggar i 100 dagar

Roligt att det är flera matbloggare som antagit utmaningen att blogga i 100 dagar. Läs inlägget hos Fredrik Wass på Bisonblogg om utmaningen.

Här är de som jag sett. Finns det fler?

Matbloggar som du kan följa i 100 dagar
Fastfoodlovers, Christian Nilsson, en gamling i gemet och en av de första jag läste
Veckans middag, Sanna Ohlander, vackra bilder och bra text
Mumsfillibabba med Sofie som jag nyss lärt känna
Stinas mat
Kalaskokerskans tankar
Helena Ljunggrenen vacker fotoblogg
Granivoren bloggar om mat, textil och annat smått och gott.
Middagskorgen med Cecilia bakom tangenterna
Hornudden
Pralin
Katinkas kitchen
Food and cookies
Red scream and Riessling, lite vin och lite annat.
Guld i grytan

*Det här blogginlägget uppdateras med länkar till de som skriver om Blogg100 och lägger en länk hit. Skriv gärna i kommentaren också att du är med på utmaningen. =) Sedan ger jag inlägget nyare datum med jämna mellanrum så att fler ska se översikten med alla bloggare.

13 kommentarer:

Karin Sjöstedt sa...

Vi hänger på utmaningen! Ambitionen att öka frekvensen har funnits länge, men viss tveksamhet inför att tidsutrymmet tidsvis är så begränsat har funnits och finns. 100 dagar känns dock möjligt och eftersom det dessutom är under vår lågsäsong vad gäller odling och restaurangen. Vi är ju inte en ren matblogg- även om maten är det centrala i både verksamhet och blogg - utan mer en blogg som beskriver vad som händer här hos oss med fokus på mat och odling och reflektioner kring detta.//Karin & Johan (www.hornudden.net/wordpress)

Kinna Jonsson sa...

Roligt, då ligger ni med i listan.

Kstina sa...

Jag vill också hänga på!
Mitt fokus ligger inte enbart på recept och det familjen äter utan jag vill gärna också skriva om livsmedelsrelaterade nyheter och diskussioner som försigår i media och på andra ställen.

Stinats Mat sa...

Jag antar utmaningen! http://stinatsmat.blogspot.com/2012/01/vardagslyx.html Med glädje.

Pralin sa...

Ja, det har bli roligt. Jag hänger med.

Kinna Jonsson sa...

STina och Pralin. Vad roligt att ni vill vara med. Blogga om det och visa att ni är med. =)

Pralin sa...

Vad roligt! Nu har jag länkat till dig och hoppas att du gör med det samma.

Kinna Jonsson sa...

Tack! Nu ligger en länk ovan. Twittrar du?

Katinkas Kitchen sa...

Glömde: www.katinkaskitchen.com

Tutik sa...

Jag bloggar oxå i 100 dagar och har lagt upp en länk från din sida till mig.
http://foodandcookies.blogspot.com/

Red Scream sa...

Fett på! Även om jag inte är en utpräglad matbloggare... :-)

Kinna Jonsson sa...

Roligt Red Scream. Skriv gärna något om utmaningen hos dig. Fredrik Bisonblogg är den som tagit initiativet till bloggning i 100 dagar. Själv tyckte jag att det var kul att utmana matbloggare och vi börjar ju bli några stycken nu. =)

Marlene sa...

Nu är jag med också. Kul! Har lagt upp en lista på matbloggare som deltar på min blogg, vet dock ej om den är komplett. Hjälp mig gärna att fylla på listan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...