30 november, 2011

Tips på 5 nyårsmenyer

Ju tidigare man börjar desto mindre stress. Själv har jag testat en kul glass som kanske kan platsa inför nyår. Behöver du inspiration har du länkar från 2005, 2006, 2007, 2008 2009 och 2010 alltså 5 olika menyer som vi haft under nyår de senaste åren. Hoppas du hittar inspiration. Är det något specifikt recept som du letar efter kollar jag upp och ser om jag kan få fram något. I vår bekantskapskrets brukar vi nämligen laga en rätt var och ta med. Ingen pratar ihop sig förutom att man vet att man ska höra till förrätts, varmrätts eller efterrättsgänget. Mindre matlagningsintresserade fixar skumpa, mat till barnen eller snittar. Alla kan bidra och det blir kul. Ibland har vi varit uppemot 50 pers så det kräver planering.

Ha en skön december och stressa inte.

4 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Era nyår låter helt fantastiska! 50 personer, wow!

Kinna Jonsson sa...

Ja, det är många men så är det Fredriks killgäng med fruar som hållit ihop i många många år som arrangerar det här. De började alla som singlar eller hade nyss träffats när de pluggade och håller traditionen vid liv. Smått fantastiskt!

Cook Eat Love sa...

Tack för en superbra blogg! Har fått inspiration o glädje från den o har nu startat min egna, kolla in:

http://cookeat-love.blogspot.com/


:D

Emma-Lou sa...

Wow, härligt med nyårsplaner :-) Jag brukar hålla i maten jag också. Dock har jag inte lagat mat till 50 pers på Nyår, däremot på födelsedagsfester, då jäklar ;-)

Det var kul att se råka på dig också, i måndags :-) Du kom ihåg mig efter anteckningarna :-D

Må så gott och ha en skön helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...