25 november, 2011

Bloggreceptbok finns nu till nedladdning

Nu är bloggreceptboken klar och 16 bloggare har lämnat recept, presentationer och bilder. Inivitavtagare till bloggreceptboken är Anton på Lykka.se och det är tack vare honom och Fredrik, formgivare och tillika matbloggare på Who cut the cheeze som projektet är så väl genomfört. Helena Ljunggren, fotograf och matbloggare, har skapat den fina omslagsbilden.

Det som också glädjer mig är att boken är helt gratis att ladda ner men den som vill (och jag hoppas det är många som vill) har möjlighet att skänka en slant till Läkare utan Gränser. Särskilt nu när det lackar mot jul och är första Advent känns det här extra bra.

Redan nu har bloggreceptboken.se haft över 1100 besök och 700 nedladdningar. Se till att du blir en av dem som laddar ner en egen bloggreceptbok och sprid gärna till andra. Bland annat kommer du att kunna botanisera mellan inspiration till en läcker kladdkaka med salt och lavendel från Mat Geek, nötrullader i mustig tomatsås från Smaskens eller varför inte Pyttes fritterade pilgrimsmusslor med avocado- och mangosalsa? Kanske är det rentav en meny för någon av de stora helgerna mitt ibland sillstim och skinka...?

Jag känner mig hedrad över att få vara en av dem som tillfrågats och har lämnat receptet Up-side-down-cake från egna boken: I mormors berså, fem generationers bröd bakverk och tårtor.

Tack än en gång till alla som bidragit.

Hela listan över bloggare som är med i bloggreceptboken hittar du här.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Kinna, det är vi som är hedrade! :)

Kinna Jonsson sa...

=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...