19 september, 2011

5 tips om att använda ratatouille

Förra hösten gjorde jag en massa filmer. Det blev så många att till slut började armen värka, musarm av värsta sorten och jag kunde knappt lyfta den. Inte så bra. Kunde inte ens klia mig på ryggen...
Men det blev som sagt en del filmer och de publicerades i en liten mobilbloggningskanal som inte var tillgänglig för fler än de som var mina prenumeranter. Nu har jag tänkt mig att lägga upp ett par av filmerna på mitt Youtubekonto. Här är en om ratatouille som är så underbart att frysa in och ta upp under vintern.

Grundrecept på ratatouille

Mina 5 bästa tips är att använda ratatouille till:
  • stekta kotletter som täcks med ratatouille och ost och gratineras
  • över ett fiskblock
  • mixa som en god grönsakssås med en klick creme fraiche
  • mixa och använd som en matig grönsakssoppa med lite bacon och gott bröd
  • som sås till pasta med parmesan

Har du några fler tips att bjuda på får du gärna skriva i kommentarsfältet. Här är filmen:

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Hej, kul att se dej! Jag har länge tänkt göra en god smulpaj med ratatouille, en salt variant, kanske med lite parmesan och örtkryddor i degen. Det är alltså bara en idé, och jag har inte lyckats så bra när jag har provat (i ärlighetens namn), men tanken tycker jag fortfarande är trevlig...

Annars är ju ratatoulle med några bitar fetaost på, och gott bröd till ett säkert kort!

Ha en bra dag!

Kinna Jonsson sa...

Härligt att höra ifrån dig! Vilket underbart tips med ratatouille i paj eller med feta ost. Gillart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...