06 maj, 2011

Snart blommar rapsen




Har just spenderat 10 underbara dagar på Österlen och vårt fina hus i Skillinge som vi hyr ut på sommaren. (obs inte huset på bilden).

Bilden är tagen kvällstid då jag undersökte hur långt rapsodlingarna kommit på Österlen såhär i början av maj. Egentligen skulle det varit en bild av ett fält från Gunnarshögs gård, en stor rapsoljeproducerande gård, som ligger ett stenkast från där bilden är tagen. Men där fanns inga närliggande rapsfält så det här är en bild på andra sidan av Hammenhög.

Vill du läsa mer om raps finns massor av information på Svensk Raps sida.

5 kommentarer:

Matarkivet sa...

Jag fullkomligen älskar raps eftersom jag är uppvuxen på landet i Skåne. När jag var lite var jag alltid förkrossad om min morbror bonden sådde annat än raps utanför mitt fönster. Här blommade den redan vid påsk nere i Kent. Härligt!

Köpa Hemsida sa...

Guud vad jag älskar denna blogg! Får sån inspiration och då jag sj har sånt stort intresse för matlagning och köket är det ju främst sådana bloggar jag följer och du ska veta att din blogg är en av topp favoriterna:))) Tack för en riktigt bra blogg :)))

Kram på dig vännen! :)))

Kinna sa...

Tack för fina kommentarer.
Köpa hemsida - du får gärna skriva vem du är då du verkar känna mig av kommentaren att döma...=)

Pernilla i Mästerkocken sa...

Vad härligt med hus i Skillinge! Vad tar du för att hyra ut det...har funderat på att hyra på Österlen, trots att det inte är så långt hemifrån.

Kinna sa...

Vad kul att du gillar det. Det är inte huset på bilden...utan huset under länken www.hagaskillinge.se. I ena lägenheten är det 5 bäddar och i andra är det 6 bäddar. Den senare kommer att permanentuthyras i höst och nu har vi en hyresgäst som flyttat. Högsäsong 7 000 kr. Maila gärna om du är intresserad kinna.jonsson@bredband.net

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...