08 april, 2011

ARLA Guldko

Igår hade jag nöjet att få vara gäst på ARLA guldko galan 2011. Vid bordet njöt jag av Niklas Alms sällskap, vinnare av förra årets guldgo i kategorin Årets snabbmål och företaget heter Wiggo That's a Wrap. Så trevligt och roligt att få sitta och prata och höra historien om namnet Wiggo, som alla män i släkten bär efter en anfader som var rallare. Niklas delade med sig om sina idéer om att ha en mobil matservering à la (hjälp mig med namnet) där man twittrar ut var man serverar mat dvs i vilken gatukorsning eller man är just den här dagen. Resultatet har varit en lysande succé. Och söker man på nätet ser man att det här är någon slags trend och verkar väldigt coolt. Varför har vi så byråkratiska regler att det inte går att göra i Sverige?
Mer om Wiggo's wraps hittar du här.

3 kommentarer:

Xtian sa...

du menar de i USA så populära "Food trucks" där Korean BBQ i LA var ganska duktiga på att twittra position etc.

Se mer här: http://golosangeles.about.com/od/losangelesrestaurants/tp/Los_Angeles_Food_Trucks.htm

Kinna sa...

Xtian - det var just den här Korean BBQ som jag letade efter. När jag gick Social media Academy referade vår lärare till fenomenet att de hade business genom att lägga ut Tweets. Folk kom verkligen och stod i kö för att få köpa mat.

Viktkamp sa...

låter spännande =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...