20 februari, 2011

Testar smaksatt bulgur


För någon vecka sedan var jag på den stora matdagen där arrangörerna bjudit in matbloggare och journalister. Efter information från diverse större mataktörer, jordbruksministern, Visit Sweden och en lunch med fin plockmat där Daniel Roos hade sitt finger med, fick vi vid hemgång en påse med diverse saker. En av varorna i påsen som jag tyckte om var gogreen med Bulgur från Lantmännen. I vanliga fall tycker jag produktutveckling med smaksatta produkter är rätt onödigt då jag själv vill blanda och få fram något som passar till en rätt, men den bulgur mix som vi fick var riktigt bra. Bulguren var smaksatt med äpple, ingefära, chili och pumpakärnor. I mina ögon en snabb rätt att ta till för den som inte har tid med alltför mycket planering och vill servera något enkelt som en fisk eller köttbit till.
Däremot tyckte jag att 1 dl bulgur som är en portion är på tok för mycket att laga till. En halv dl räckte gott till mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...