19 januari, 2011

Blinier


Länge har jag tänkt att jag ska göra blinier. Vi äter nämligen ganska ofta forellrom men tillsammans med lätt rostat bröd, gräddfil och fint hackad rödlök. Nu har jag i alla fall slagit till och tyckte väl att det var sisådär. Kommer antagligen att testa igen och göra blinierna små. Den här gången hade jag ingen pannkakslagg till hands utan bara två större stekpannor.

En sak som jag också kommer att äta till nästa gång är Valios gudomliga smetana som jag fått som smakprov ett par gånger. Den är så jättegod, laktosfri och typiskt tillbehör till den här rätten.

Mer om Smetana kan du läsa hos Mejeriproduktbloggen.
Här är receptet jag använde på Tasteline.

3 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Det ser ju gott ut, och får mig att tänka på när vi rest i Ryssland. Där fick vi också ofta små krämiga sallader till förrätt, alltid väldigt goda!

Martina sa...

Smetana som jag gått och sneglat på flera gånger men aldrig köpt, har till och med en produktcheck, kanske dags att testa.....

Kinna sa...

Gör det och berätta vad du tycker Martina.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...