09 december, 2010

Farmors pepparkakor




Visst finns det en glädje i att minnas när ens farmor eller mormor bakade. Framför allt kommer jag ihåg min farmor som hade pepparkakor året om i en stor härlig blå burk med en vindruvsklase och lite frukt målat utanpå. Dem bjöd hon till eftermiddagskaffet eller så fick jag minst en när jag kom från skolan. Pepparkakor hade man förr året om och inte bara till jul. Kakorna håller länge och smakar inte gammalt.

Här är lite länkar till olika recept som jag publicerat under åren.
Farmors Pepparkakor
Pepparkakor med cedroolja
Inspirerande bilder på pepparkakshus
Skurna pepparkakor
Lunchpepparkakor

Fler recept på pepparkakor hittar du i vår bok I mormors berså där vi har totalt nio recept med både mjuka och hårda pepparkakor.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...