02 oktober, 2010

Parfymerat

Varje år försöker jag lära mig någon ny svamp då det är nästintill krig i skogen om de svampar som alla kan. I år hittade jag en ny sort som jag tyckte såg,intressant ut, Fjällig taggsvamp. Är inte helt säker på om den var delikat eller ej för den smakade speciellt - precis som det stod i svampboken. Vid en närmare provsmakning kom vi fram till att den smakade lite parfymerat. Skulle jag plocka den igen...? Ja definitivt för den var verkligen spännande annorlunda och en del saker behöver man testa om och om igen tills man vet. Det är som svår konst eller annorlunda musik. När man väl sett eller hört det tillräckligt många gånger är det som om man inte kan vara utan det. Och man kan inte förstå varför den första gången kändes avskräckande. Samma är det med mat. Ibland tycker man att konsistens eller smak är skumt men det är värt ett försök att prova igen.

2 kommentarer:

matpolisen sa...

Huvudsaken är att man inte blir sjuk. Annars är det fritt fram att prova och experimentera.

Kinna sa...

Nä, man blev definitivt inte sjuk men den hade en särpräglad smak. Värd att provas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...