08 september, 2010

Upplev svenska smaker i höst


Bild från Emma Karp med Emma Karp och äppeltavlan i bakgrunden.

Hittade just det här underbara tipset från SvD om att uppleva svenska smaker. Gillar! Tryffelsafari på Gotland låter väl underbart. Det har jag alltid drömt om att göra och blev lite besviken över att tryffelsäsongen i Italien börjar först i Oktober - och jag var nära Alba förra veckan och hade tänkt mig njuta tryffel. Det får bli Gotland...!

En god vän till oss bjöd på hummerfiske på västkusten. Det kan verkligen rekommenderas. Trots att regnet öste ner njöt vi av att lägga ut tinor och plocka upp dem igen. Att vi sedan inte fick en enda hummer utan bara krabbor gjorde inte upplevelsen sämre.

Gåsamiddag är jag uppvuxen med då Skånska Gillet i Linköping har en årlig middag men det vore kanske idé att uppleva på plats.

Äppelmarknaden i Kivik
gillar jag skarpt då jag även känner driftiga Emma Karp Lundström som gör tavlan.

Men botanisera gärna själv i artikeln för det fanns flera goda grejer där.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Tack för tipset!
Man vill ju göra - ALLT!

Kinna sa...

HÅller med dig - ALLT var ordet..

tina sa...

Tack för tipset, helt i min smak! :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...