03 februari, 2010

En vinterpromenad

Mäktig utsikt från vårt nya hus i Skärgården. Ett örnnäste! Du ser hur långt ner vattnet är i förhållande till huset. Nedanför är gistgången för näten på sommaren.

Ser fram emot dagar då jag kommer att kunna sitta här och inspireras till att skriva, laga mat och umgås med vänner och F:s familj.

Här är slånbären riktigt frostnupna. Mer än så går inte. Borde kanske haft med en liten påse och räddat dem från diverse djur, men alla i skogen ska ju ha chans till mat så de sitter där de sitter.

Halvskymning redan på eftermiddagen. Långa är skotten från i somras och vackert klädda i rimfrost.

Fascinerande med eklöven som sitter kvar hela vintern och en bit in på våren tills de nya knopparna börjar sticka fram.

4 kommentarer:

örjan sa...

Vilka fina bilder.
Är det långt ut i havsbandet?

Gistgång -en.
Har aldrig hört talas om, men jag utgår ifrån att det är de T-formade stolparna.
Google har bara en länk, och det är detta blogginlägg.

Brazilian Linda sa...

Åh vad fint det är! Jag har sett en massa vackra vita bilder från sverige de senaste dagarna, så avis. Här är det värmebölja, några grader mindre skulle inte skada. Kan tänka mig det är jättemysigt där ute på sommaren. Sverige är väl ändå för härligt! Kram :)

Fröken Dill sa...

Fantastiskt vacker vinter vi har. Och vackra bilder! Fast jag längtar ändå till våren...
Hälsar fröken Dill

Kinna sa...

Inte så väldigt långt ut. Ca 30 min med båt till Sandhamn. Det är jättefint på sommaren men just som idag med massor av sol och snö så längtar jag inte till något annat än det som är just nu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...