04 december, 2009

Pepparkakor med citron

Har du hunnit städa? Nej, har du? Jo lite julpynt har åkt fram och adventsstaken. Frågorna haglar och så gör de dåliga samvetena. I år har jag själv inte gjort så mycket mer än att städa rejält. Julkänslan finns just inte och det är mycket jobb och lite njutning. Fredrik bygger hus på landet (jag är lite dålig på att bygga annars blir det till mig också...), renoverar hus och jag är på jakt efter uppdrag då jag just satt upp min egen firma. Vad jag ska jobba med efter jul är en fråga som bryr min hjärna mer än vad jag ska ha för dukar och tomtar framme. Inte ens några pepparkakor har jag bakat och i helgen ska jag till Löfstad slott för att stå på julmarknad med Märthas kavring, saffranslängder och våra böcker. Tid finns helt enkelt inte för mer just nu.

Måste ändå tipsa om mina favoritpepparkakor med citron som jag ska göra innan det blir jul. Jag brukar försöka göra bröd och kakor till Fredriks mormor, hans föräldrar och en gammal dam jag "adopterat" som mormor - förutom till oss själva förstås. Det måste jag bara hinna!

4 kommentarer:

Veronica sa...

Lycka till med jobbsökandet, jag är övertygad om att uppdragen kommer trilla in efter jul :-)

Mamma brukar göra liknande pepparkakor som dessa citronpepparkakor du beskriver. Som barn minns jag när det var dags för pepparkaksbaket inför jul. Det var pepparkakor överallt :-)

Själv åt jag bara av degen och dissade kakorna ;-)

Kinna sa...

Ja, degen är inte dum. Det kommer att ordna sig efter jul men det är alltid lite pirrigt innan man vet. kram

Viktoria Schiöler sa...

Det är alltid lite jobbigt att vara modig... Äsch, julkänslan är ju inte allt, men hoppas du snart känner dej gladare.

Kinna sa...

Tack Viktoria! Det kommer ordna sig med något efter jul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...