16 november, 2009

Smör nu och då

Jag älskar smör och det vet A som skickar trevliga provsmakningssaker med jämna mellanrum. Det här utsökta paketet kom dessutom med en helt nybakad limpa från Brunkebergsbageriet. Valiosmöret är mjukt och har en härlig sälta - och jag får inte betalt för att skriva det...Det är bara supergott!

Men jag kan inte låta bli att jämföra förpackningen med den gamla smörbyttan som användes förr för att leverera smör. Så vacker och återanvändningsbar även om de modernare är mer hygieniska och bekväma i kylskåpet.*

*Uppdaterad text och bild.

4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Valiosmöret smakar godast,
vi köper den jämt nu, sällan i ask.

Mikael sa...

Det ger ju en viss nostalgikänsla med den äldre smörbyttan.

Det som är lite synd är att allt idag skall gå så snabbt, man hinner ju inte med att göra allt man vill (och då tänker jag inte bara på mat) eftersom man är tvungen att arbeta så mycket.

qi sa...

Jag älskar också smör men har inte provat Valios så det måste jag göra...

Anonym sa...

Synd bara att det är finskt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...