16 november, 2009

Lunch Birkastan

Att äta lunch ute är nästintill alltid en besvikelse. Sällan är det gott och prisvärt. Ibland är det inte ens så gott att jag äter upp, jag som älskar mat. Men det finns undantag. Ett hål i väggen. Ett litet pastaställe nere på Rörstrandsgatan när det var fullsatt på andra ställen. Angelas Deli.

Mycket av diskens innehåll var gjort på plats (utom just dagens pastakuddar).


Tomatsåsen till kuddarna var hemkokt och mycket utsökt och kuddarna var väldigt goda.

Tjejen vid kassan kanske skulle kunna putsa upp sin smått korta och fräsiga attityd till sina kollegor men mot oss kunder var hon helt OK.

4 kommentarer:

Mikaela Mars sa...

Jag håller med, blir ofta så djupt besviken och undrar om de som driver ställena har smakat sin egen mat. beställde i förra veckan en varm räksallad och det var en halv avocado och en stor hög med räkor värmda i smör. det var ju kul de första tuggorna men alla var lätt illamående efter hela måltiden. Om de själva skall sitta ned och äta hela måltiden i större utsträckning tror jag de skulle märka sånna där grejjer, smaker som helt tar över, felaktiga proportioner osv.

Helena sa...

Jag håller med; Angelas Deli är bra! Min kompis Bodil bor runt hörnet och det händer då och då att jag hämtar mat hos Angela på väg hem till Bodil.

Johanna Siljehagen sa...

Låter som en "kund-tränad" kassatjej. ;=)

Kinna sa...

Mikaela- hualigen, låter hemskt.
Helena - förstår att ni hämtar där.
Johanna - varmt välkommen hit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...